Saturday , 3 December 2016

Home » Home » Opinie » Były działacz niepodległościowy z Chicago broni Nocnych Wilków Putina

Były działacz niepodległościowy z Chicago broni Nocnych Wilków Putina

April 16, 2015 9:14 pm by: Category: Opinie 38 Comments A+ / A-

RUSSIA/Od kilku dni kontrowersję i niepokój budzi zapowiedziany przejazd przez Polskę „gangu motocyklowego”, „Nocnych Wilków” Putina. „Nocne Wilki” należeli do pierwszych „zielonych ludzików” jacy pojawili się na Krymie. Bez cienia przesady można powiedzieć, iż należeli do ważnych organizatorów aneksji Krymu. Członkowie grypy cieszą się poparciem najwyższych czynników Federacji Rosyjskiej z prezydentem Putinem, który lubi fotografować z motocyklowymi nacjonalistami. Wielu członków motocyklowej grupy uchodzi za przyjaciół Putina.

Motocykliści Putina zasłynęli wieloma buńczucznymi wypowiedziami. Twierdzili, że Polacy to potomkowie policjantów i strażników w gettach. Nienawidzą „kochających inaczej”, często głoszą poglądy bliskie faszyzmowi. Są rosyjskimi nacjonalistami. Kiedy patrzyliśmy na tych nacjonalistów na Krymie, grożących śmiercią każdemu kto stanie na ich drodze, można było powiedzieć, iż kontynuują oni mało chlubną, sowiecką, komunistyczną tradycję wysyłania doradców, w rozmaite zapalne rejony świata. Rosyjscy doradcy w czasach zimnej wojny, pojawiali się raz to, w Afryce, raz to Ameryce Południowej, czy Środkowej. Putin jest ich bohaterem, gdyż podjął działania na rzecz odbudowy wielkiego rosyjskiego imperium.

Chcąc pokazać siłę tego imperium, motocykliści Putina pod auspicjami rosyjskiego ministerstwa obrony,z medialnym patronatem Agencji TASS, zapowiedzieli odbycie Rajdu szlakiem wyzwoleńczej Armii Czerwonej. Nocne Wilki 18 kwietnia mają wyruszyć z Moskwy, aby dotrzeć do Berlina na obchody pokonania faszyzmu, albo zakończenia II wojny światowej. Motocykle wraz towarzyszącymi samochodami w mijanych miastach, mają odbywać spotkania z weteranami wojennymi,imprezy z pewnością mogą zamieniać w sentymentalne spotkania wspominkowe o dobrych czasach, kiedy wszyscy drżeli przed potężnym Związkiem Radzieckim.

Politycy wszystkich liczących się opcji politycznych od Platformy Obywatelskiej, po PiS uważają rajd motocyklistów jadących z rosyjskim i flagami za prowokację i twierdzą, iż Nocne Wilki nie powinny zostać wpuszczone do Polski. Rzadko kiedy w Polsce panuje taka jednomyślność i zgodne porozumienie wśród wszystkich sił politycznych. W czwartek niemiecki tygodnik „Die Welt” poinformował, iż Nocne Wilki nie zostaną wpuszczone do Berlina. Grupa motocyklistów nie przejedzie przez miasto do parku gdzie zlokalizowany został pomnik żołnierzy Armii Czerwonej. Jeżeli uczestnicy rajdu nie posłuchają zostaną rozproszeni przez policję. Decyzja berlińskiej policji jest dobrą wiadomością dla Polski. Po hipotetycznej odmowie wpuszczenia Nocnych Wilków do Polski, spodziewano się licznych ataków rosyjskich mediów. Prasa, rosyjska dyplomacja mogły Polskę przedstawiać jako kraj jawnie antyrosyjski, nie pozwalający grzecznym Rosjanom uczcić okrągłej rocznicy zakończenia II wojny światowej.

Odmowne decyzje dla nocnych wilków nie są niczym nowym, na swoje terytorium nie wpuściła ich Finlandia. W Polsce decyzję podejmować ma straż graniczna. Jak zauważyli w Kropce nad i”w TVN 24Paweł Kowal i Jerzy Dziewulski, straż graniczna posiada wiele możliwości nie wpuszczenia prowokatorów. Silniki mogą wydzielać zbyt dużo spalin, lub mogą przekraczać dopuszczalny poziom głośności.

W skrajnie negatywnym scenariuszu można obawiać się, iż przejazd motocyklistów Putina, z całą towarzyszącą im strukturą to początek tak zwanej wojny hybrydowej. W końcu wojna we wschodniej Ukrainie też rozpoczęła się od wjazdu rozmaitych białych i innych dziwnych kolumn. Czy kiedy na stadionie w Doniecku oglądaliśmy mecze piłkarskich Mistrzostw Europy ktoś przypuszczał, iż wkrótce stadion stanie się miejscem walk i zostanie zamieniony w kupę gruzu?

Obawiać można się najróżniejszych prowokacji. Mówiono coś o możliwości zaatakowania motocyklistów przez kiboli.Z tego chóru potępienia dla rosyjskich prowokatorów wyłamał się zaangażowany niegdyś w działalność niepodległościową w Chicago Witold Węgrzyn, obecnie przedstawiający się w Warszawie jako Prezes Międzynarodowego Motocyklowego Rajdu Katyńskiego. Węgrzyn w wypowiedzi w Radiu Maryja sugerował, iż media wokół przejazdu rosyjskich motocyklistów tworzą atmosferę konfliktu. „W Kropce nad i” Monika Olejnik przypominała, iż Węgrzyn chciał jechać nad granicę witać Wilki oraz zapewniać bezpieczeństwo rosyjskim nacjonalistom. Politycy wyrażali nadzieję, że polscy motocykliści nie będą sobie z tymi konkretnymi Rosjanami, wcześnie na przykład niektórzy byli ochroniarzami Putina robić sobie żółwików. Węgrzyn wyrażał zaniepokojenie, iż odmowa wpuszczania rosyjskich motocyklistów może powodować działania odwetowe i wówczas nie doszedłby do skutku katyński rajd Węgrzyna. Paweł Kowal i Jerzy Dziewulski, iż jeżeli motocykliści chcą uczcić ofiary Katynia mogą pojechać pociągiem. Wskazywano, iż rajd katyński, interes kilkunastu ludzi lubiących jeździć na motocyklach nie może przesłaniać innego, ważnego interesu narodowego. W podobnym tonie, odrzucając twierdzenia Węgrzyna, w wywiadzie dla prawicowego portalu Fronda .pl polityk PiS, były wiceminister spraw zagranicznych Witold Waszczykowski. Niech Węgrzyn jedzie do Katynia pociągiem. Tragedii nie będzie.

Witold Węgrzyn jest w Chicago postacią doskonale znaną. Przez wiele lat związany był z tak zwaną grupą „Pokolenie” Związku Narodowego Polskiego. W czasach stanu wojennego, krótko prowadził swój program radiowy, był właścicielem popularnego warsztatu samochodowego, który sponsorował wspomniany program radiowy. Węgrzyn jednak nigdy nie działał w ramach jakiejś organizacji, tego zupełnie potrafił, w Chicago był typem samotnego strzelca, nie potrafił działać wspólnie. Potrafił za to ludźmi manipulować, zdobywać ich zaufanie.

Często jego działania przynosiły opłakane skutki. I tak na przykład to Witold Węgrzyn umieszczając w redakcji Gwiazdy Polarnej Miladę Zapolnik doprowadził do rozbicia tej ważnej, w życiu Polonii, patriotycznej redakcji.

W Chicago bardzo często Węgrzyn był typowym warchołem. Jego poglądy trudno określić. Sukcesów wielkich nie odniósł, nie funkcjonował w Kongresie Polonii Amerykańskiej, czy w Pomoście. Samotnie walczył z komuną. Mimo wszystko jestem wypowiedziami Węgrzyna zszokowany, choć zdaję sobie sprawę, że po odzyskaniu wolności, w naturalny sposób każdy z nas mógł szukać swoich partii politycznych. Przecież walczyliśmy, aby każdy mógł mieć swoje zdanie. Mimo wszystko kiedy osoba tak zaangażowano w działalność na rzecz polskiej wolności, nagle chce ochraniać faszystów Putina zastanawiam się dlaczego? Czy Węgrzyn może mieć jakieś argumenty poza tym, że zwariował, lub uległ fascynacji mitowi siły i poukładanego, uporządkowanego świata, w którym nie ma miejsca na wątpliwości i pytania.

Andrzej Jarmakowski

Foto: Foto: themonolith.com

Komentarzy (38)

  • Wiktor

    Nie zgadzam się z autorem, który Wegrzyna traktuje zbyt łagodnie. Pamietam tę postać z Chicago. Dla mnie Wegrzyn był przede wszystkim pajacem. Panie Jarmakowski niech Pan nie boi się nazywać rzeczy po imieniu. To co obecnie robi Wegrzyn broniąc Nocnych Wilków nazywa się zdrada narodową. Tak Wegrzyn jest zdrajcą, tak to się nazywa w języku polskim. Trafnie Pan zauważył, że politycy, co w Polsce sie prawie nie zdarza, w sprawie Nocnych Wilków posiadali jedną opinię. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że Wegrzyn jest zdrajcą..

    • Jarun

      Odezwało się polskojęzyczne Ścierwo . Ty Wiktor-trolu sam jesteś zaprzańcem !

      • JohnAA

        Jarun do budy !!! Jaja lizać

        • Jarun

          Robi mi to twoja żona. 🙂

  • BożenaC-k

    Znaczy według Jaruna Nocne Wilki to przyjaciele Polski, zaś na Ukrainie armia rosyjska prowadzi misje wyzwoleńczą. To jest dopiero zaprza nstwo. Zgadzam sie, iż Jarmakowski zbyt łagodnie potraktował Wegrzyna. Zdradę nalezy nazywać zdradą. Aha! Nie przeprowadziłam operacji zmiany płci, nie jetem Anną Grodzką, bo Jarun zaraz krzyknie, że jestem trollerką. Smiaćź mi się chce z tego faceta, jeżeli to facet rzecz jasna.

    • Jarun

      Gdzie tak napisałem ty podła, zakłamana suko ?!

      • Jarun

        Anna Grodzka był oficerem Wojska Polskiego.

      • RJW

        Może trochę kultury? Każdy artykuł ma być oklejony takim błotem?

  • zza kałuży

    Komentuj…

  • zza kałuży

    “W skrajnie negatywnym scenariuszu można obawiać się, iż przejazd motocyklistów Putina, z całą towarzyszącą im strukturą to początek tak zwanej wojny hybrydowej.”
    Doradzam jak najszybszą wizytę u specjalisty.

    • Jarun

      Jak kilkunastu motocyklistów wywołuje panikę, to co będzie jak jedna rosyjska kompania przekroczy granicę. Lament i dzwony w kościołach.

  • Wiktor

    Z jakiegi powodu do specjalisty? Taki skrajnie negatywny scenariusz można sobie łątwo wyobrazić. Nie tak dawno myślałęm, że na stadionie w Doniecku bdzie grała Liga Mistrz.ów,a tu ruina…Gdbym wtedy powiedział, że wybuchnie wojna, zaa kałuzy pewnie też wysłałby do specjalisty.

    • zza kałuży

      “Nie tak dawno myślałęm,”
      Ja nie jestem odpowiedzialny za twoje myśli. One tylko świadczą o twojej znajomości tamtego rejonu świata.
      *
      “Gdbym wtedy powiedział, że wybuchnie wojna,”
      “Wtedy” to znaczy kiedy?
      Przed czy po zainwestowaniu amerykańskich 5 miliardów dolarów w szerzenie neokońskiej demokracji?

      • Wiktor

        Wtedy czyli w trakcie piłkarskich Mistrzostw Europy, kiedy na stadionie w Donicku rozgrywano spotkania. Na stadionie tym normalnie grał Sachtar Donieck zespół grajacy w Lidze Mistrzów lub Lidze Europejskiej. Niestety stadion został kompletnie zniszczony w wyniku działań wojennych. Nie widzę nic zdrożnego w finansowaniu szkoleń dotycząych samorządów, funkcjonowania instytucji samorządowych itp. Wtedy, gdy stadion w Doniecku pokazywał cały swiat nikomu nie ptrzychodziło do głosy, że już bardzo niedługo miejsce to stanie się terenem działań wojennych. A niemożliwe, coś co nikomu nie przchodziło do g.łoswy stało się realne. “w skrajnie niekorzystnym scenariuszy, można wyobrazić sobie początek wojny hybrydowej, działań, które szybko zostałoby opanowane.

        • Jarun

          Nie strasz, bo się ….

  • Jarun

    100 tys. Polska Armia, Policja, 200 tys. rzesza ochroniarzy, Służba graniczne, Spec-służby boją się 15 motocyklistów. Rzeczywiście duch bojowy nastał w Polsce.

  • Wiktor

    Sprawa staje się o tyle aktualna, że jak infornują agencję rajd zgodnie z zapowiedzią wyruszył z Moskwy.

  • zza kałuży

    @Wiktor 04/18/2015 at 10:00 AM
    “Wtedy, gdy stadion w Doniecku pokazywał cały swiat nikomu nie ptrzychodziło do głosy, że już bardzo niedługo miejsce to stanie się terenem działań wojennych.”
    Gaworzenie małego dziecka. Zupełnie jak Rzepkowski z jego firmowym “nikt państwu o tym nie mówi” albo “nikt o tym nie wie”.
    Tak jak Rzepkowskiemu @Wiktorowi myli się “mnie nie przychodziło do głowy” z “nikomu”.
    *
    Te bydlaki, które bezpieczeństwo i pomyślność swojej kolejnej ofiary mają w dupie, ci zbrodniarze oszaleli w misji opanowania całego globu doskonale wtedy wiedzieli, że dążą do kolejnej wojny.
    Życie Ukraińców mieli i mają w dupie. Tak samo jak życie Polaków i reszty Europejczyków. To tysiące mil od ich domu, od USA. Europa? Fuck Europe!
    *
    @Wiktor zapomina, jasne, pan Amerykanin nie umie powiedzieć prawdy. Fuck Europe, panie Amerykaninie, to najlepiej ilustruje co im “przychodziło do głowy”. Fuck Iraq tak jak fuck Afghanistan i dziesiątki innych krajów.
    *
    Oni mieli zaplanowane tysiące trupów i mieli to w dupie. Dla nich to tylko partia szachów z Putinem. Bardzo dla nich wygodna, bo na innym kontynenciem jak zwykle. Po trupach Europejczyków do ostatecznego rozwalenia Rosji. Sam bym tak robił, gdybym był neokońskim ścierwem.
    *
    @Wiktorowi nie przyszło do głowy.
    Nic dziwnego, w końcu on ma problemy z rachunkami na poziomie podstawówki.
    5 000 000 000 podzielone przez np. ludności w wieku produkcyjnym, czyli w wypadku Ukrainy przez 28 000 000 daje prawie $180 na osobę.
    *
    Czy @Wiktor uważa, że neokony uczyły samorządności każdego Ukraińca pomiędzy pełnoletnością a emeryturą?
    A może co dziesiątego?
    Prawie trzy miliony Ukraińców poszło na kursy demokracji, tak?
    Wtedy wyjdzie po $1800 na głowę.
    @Wiktor wie jaka jest siła nabywcza tych pieniędzy na Ukrainie?
    W 2012 średnie wynagrodzenie wynosiło tam $400 miesięcznie.
    Czy @Wiktor uważa, że neokony dały trzem milionom Ukraińców 4 i pół miesiąca pensji? Na prawdę?
    *
    Na co zatem poszło te 5 mld?
    Jak bardzo @Wiktor chce rżnąć głupa?
    *
    dane o zarobkach na Ukrainie:
    **http://www.wynagrodzenia.pl/artykul.php/wpis.3004

  • Wiktor

    Ja wiem, że pewnie rozmaici cwaniacy sporo rozkradli. Pieniądze te pewnie szly na rożne cele. W Amereyce ijest wiele głupoty, żeby wspomnieć chocby ostatnie wystąpienie dyrektora FBI, głupie. Pan myli tutaj wiele rzeczy. Amerykanie nie robili nic złego na Ukrainie. Pan myli fundusze na szkolenia samorz.adowe itp z pieniędzmi z MFW. Być może. Nie chce mi sie tego sprawdzać. Wiem, że Amerykanie nie przekupywali Ukrainy, zas Pana wnioski są absurdalne. Pan zas powtarza brednie propagandy Putina.

    • zza kałuży

      Oczywiście że powtarzam! Zna pan amerykańskie powiedzonko o kaczce? Ja nie będę tej kaczki nazywał kotem tylko dlatego, aby odróżnić się od Putina.
      *
      Ja nie wiem bo nikt nie wie jaki będzie świat po tym jakże pożądanym rozpadzie Rosji i po rozpadzie Chin. Po przejęciu ich surowców przez USA z pomagierami. Po zlikwidowaniu ich arsenałów nuklearnych.
      Być może na Ziemi zapanuje raj. Oby.
      *
      Być może te wszystkie próby rozkawałkowania najpierw Rosji a potem Chin nie odbędą się pokojowo. I co wtedy? Moją rodzinę w Polsce nie dzielą tysiące mil od Rosji tak jak rodziny dążących do konfrontacji neokonów.
      *
      Jestem przekonany iż Majdan i jego następstwa to robota USA i Izraela. Polska jest znowu używana jako amerykański osioł trojański w Europie. Wszystkie rządowe środki masowego przekazu w Polsce zamieniły się w antyrosyjskie szczujnie. Jak na komendę. Rosja czuje zaciskającą się pętlę na szyi i próbuje się bronić. Wobec USA i jako-tako połączonego Zachodu Rosja gówno może i zdaje sobie z tego sprawę. Być może Putin i spółka zabiorą swoje miliardy i gdzieś zwieją. Być może nie i będzie wojna a przynajmniej groźne i tragiczne “incydenty”, “pomyłki” i “nieporozumienia”. Nie wiem, ale się ich boję.
      *
      Amerykanie pociągają za sznurki siedząc za oceanem. To jest kurewstwo.

  • Wiktor

    Nie zgadzam się, ale nie jest to takie ważne. mamy konkretny temat i konkretny gang. Wpuścić icg do Polski czy nie. Moim zdaniem nie. Nie wpuścić. Nie zadzam siem że Amerykanie chca rozwalcować Rosję, czy Chiny, na odwrót to być może. Pozdrawiam, a więc wp[uścić czy nie? Oto jest pytanie.

    • zza kałuży

      “a więc wp[uścić czy nie? Oto jest pytanie.”
      O to jest prowokacja. Czyli element wojny psychologicznej. W takiej wojnie nie walczymy środkami fizycznymi (karabinami czy granicznymi szlabanami) tylko propagandą.
      *
      Polska ma durnowatych przywódców. (Już nie mówiąc o idiotach w opozycji.)
      Ja na miejscu pani premier zarządziłbym masową akcję porządkowania radzieckich cmentarzy wojennych. Odnawiania tysięcy grobów radzieckich żołnierzy. Akcję pisania listów do rodzin tych żołnierzy z podziękowaniem za wyzwolenie Polski i ze zdjęciem grobu ich dziadka czy wujka. Grobu odnowionego i przystrojonego kwiatami. Gdyby co setny grób tak odnowić to do byłego ZSRR (niekoniecznie Rosji) poszłoby 6000 listów.
      *
      Jak nastolatek odnawiałem groby żołnierzy radzieckich na cmentarzu przy ulicy Karkonoskiej (d. Armii Radzieckiej) oraz żołnierzy włoskich z I w. św. przy ul. Grabiszyńskiej. Robiłem to z moją żeglarską drużyną i nikomu z nas wtedy żadna krzywda się nie stała.
      *
      Nie wiem, czy jeszcze działa harcerstwo, ale czy potrafisz wymyśleć lepszą propagandowo odpowiedź na gangsterów Putina niż uśmiechnięci młodzi Polacy porządkujący radzieckie groby?

      • Jarun

        Dlaczego są to “gangsterzy Putina”? Przecie z ich nie znasz ?

  • Jarun

    Zabawny dialog Wiktora z “zza kałuży” . Wiktor jak nie po jego myśli to się nie zgadza, bo się nie zgadza i tyle…ślepy na argumenty

  • Wiktor

    Dobrze, zabawny dialog, bez odpowiedzi. Wpuścić gang Putina? Zresztą jeden z szefów gangu nie pojechał bo jest objęty sankcjami nał.ożonymi przez USA. Nikt też nie przyznaje się do wydania wiz motocyklistom. Wpuścić więc czy nie? jakoś nie potraficie jasno odpowiedzieć na pytanie, wypisując bzdety i miliardach na pomoc dl Ukrainy. Dobrze byłoby gdyby Ukraina rzeczywiście te pieniadze dostała. Nie włączam tutaj linii kredytowej z MFW. Ale to sprawy drugorzędne, więc wpuścić czy nie jakia jest Wasza opinia?

    • zza kałuży

      Jezu, ależ tobie trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie. Napisałem przecież:
      “W takiej wojnie nie walczymy środkami fizycznymi (karabinami czy granicznymi szlabanami) tylko propagandą.”
      *
      Widzisz te “graniczne szlabany” czy nie widzisz?
      *
      Oczywiście, że bym ich wpuścił i tylko pouczył o polskich przepisach o ruchu drogowym. Z pewnością są w nich opisane maksymalne liczby motocyklistów w kolumnie i minimalne odstępy między kolumnami. I niech sobie jadą.

  • Wiktor

    W zasadziem ejstekm w stanie się z tym zgodzić. Jak widać nie trzeba zaraz rozważać ca załej światowej politytki. Pewnie zresztą ich wpuszczą, jeżeli dojadą. Zobaczymy co będzie. Niezależnie od tego czy ich wpuszczą, czy nie to gramy w grę Putina.

  • Jur

    A ja się nie zgodzę. Moim zdaniem ich wpuszczać nie nalezy. szef gangu objety jest amerykańskimi sankcjami za udział w aneksji Krymu. Inni rzekomi motocykliści walczyli jako ochotnicy w Donbasie. To tacy najemnicy Putina. Jeżeli nałożono na gościa sankcje, to Europa powinna wykazać solidarność z USA. Tylko jednolita polityka może zatrzymać Putina.
    To i tak gramy meodię graną przez Putina, innej tu możliwości nie ma i każda decyzja jest zła. Jednak nie wpuszczajmy prowokatorów.

    • zza kałuży

      @Jur
      “Jeżeli nałożono na gościa sankcje, to Europa powinna wykazać solidarność z USA.”
      Pamiętasz Chiraca? Masz właśnie dobrą okazję do nie otwierania buzi i do nie wybiegania przed szereg. Naruszyli polskie prawo? Jak nie, to na jakiej podstawie chcesz ich sekować? Prewencyjnie?
      Robisz biznes w Rosji? Ile stracisz? Nie robisz z nimi interesów? To ile swoich pieniędzy, ale tak konkretnie, $100, a może $500 dasz @Jur na fundusz wynagradzający tamtym ludziom straty?
      Pokaż nam, jak z ciebie solidny patriota. Nie tylko w gębie.

  • zza kałuży

    Wpuszczać czy nie wpuszczać. Obaj nie tylko granie w grę Putina ale na dokładkę nie potraficie przejąć w niej inicjatywy. Mój pomysł z masowym porządkowaniem grobów i z dokumentowaniem tego za pomocą wysyłania listów do rodzin poległych, (czy Facebooka?) byłaby właśnie takim przejęciem inicjatywy.
    Żeby nie wiem jak i co pluli w przychylnych Putinowi środkach masowego przekazu na “Polskich faszystów” to zdjęcia kwiatków na czystym grobie są bardzo medialne. Roześmiana młodzież jest medialna. Co te polskie faszysty sobie myślą to myślą, ale takie złe nie mogą być, bo grób mojego Wani posprzątały.
    Ruskie są tak samo sentymentalne (albo bardziej) jak my. 😉

  • Wiktor

    Zgadzam się z zza kałuży z porządkowaniem grobów. To swietny pomysł. To byłoby przejecie incjatywy. warto to rozpropagować za pompocą facedcooka na przykład. Więc do dzieła. Tylko skąd adresy rosyjskich rodzin, nazwiska? Tylko czy u nas mozliwe jest rozsądne działanie. Zaraz podniosą sie krzyki okupanci, zdrajcy itp. Tak jakby co żołnierze odpowiadali za komunizm. Spróbować warto.

  • zza kałuży

    @Wiktor 04/19/2015 at 4:52 PM

    “Tylko skąd adresy rosyjskich rodzin, nazwiska?”
    Świetne pytanie. Wiesz dlaczego? Bo prowadzi nas do odejścia od sprawy “stosunków międzynarodowych” do stosunków międzyludzkich. O adresy zwróciłbym się równocześnie do ambasady rosyjskiej, do ich Parlamentu, do redakcji gazet wreszcie ot, tak po prostu na Facebooku. Ale najpierw trzeba wziąć grabie, miotłę, ścierkę, kubeł, detergent i pójść na cmentarz. Myśmy jeszcze odnawiali litery w napisach na grobach. Czarną albo złotą farbką. To było prawie 40 lat temu.
    Zabawa była dobra, bo przy wejściu na cmentarz na cokołach stały rosyjskie czołgi i żeśmy na nie włazili. 😉
    *
    Oby tylko dzisiaj nie zaczęli od włażenia na czołgi bo ktoś zdjęcie zrobi i zamiast pozytywnego efektu wybuchnie afera, że “polska młodzież dewastuje i desekruje groby radzieckich bohaterów”.
    *
    Kurcze, dzisiaj trzeba bardziej dmuchać na zimne. 🙁

  • zza kałuży

    Jest jeszcze rosyjski Facebook, http://www.vk.com
    “V kontakte”

  • zza kałuży

    Jest jeszcze rosyjski Facebook, **http://www.vk.com
    “V kontakte”

  • Jarun

    Nie rosyjskie ale radzieckie groby żołnierzy Armii Czerwonej. A groby są porządkowane przez zakłady komunalne.

  • Jarun

    Pan red. Terlikowski, „Żyd duchowy”, schłostał pryncypialnie pana Wiktora Węgrzyna, komandora Rajdu Katyńskiego, ale zarazem szefa sztabu wyborczego Grzegorza Brauna za życzliwy stosunek do rajdu „Nocnych Wilków” przez Polskę. Ci rosyjscy motocykliści, którzy w swoim czasie wsparli polskich motocyklistów z Rajdu Katyńskiego, organizując im i towarzysząc w triumfalnym przejeździe przez Moskwę z rozwiniętymi polskimi sztandarami, zostali uznani przez pana Pawła Kowala za awangardę rosyjskiej inwazji na Polskę. Skoro padł taki rozkaz, to pan red. Terlikowski jednym susem stanął w pierwszym szeregu oskarżycieli pana Węgrzyna jako putinowskiego agenta, być może „bez swojej wiedzy i zgody”. A z agentami – wiadomo – krótka rozmowa, toteż i pan red. Terlikowski wzywa, by tych agenciaków „tak traktować”. „Tak” to znaczy – jak? Kulę w łeb, czy do gazu? Miejmy nadzieję, że pan red. Terlikowski w odpowiednim momencie to wyjaśni – oczywiście dopiero po otrzymaniu stosownej instrukcji, bo kiedy kują konie, to żaba nie powinna podstawiać nogi, tylko oczekiwać rozkazów. ” Tak komentuje to S. Michalkiewicz.

  • Jur

    Jest decyzja MSZ Nocne wilki nie wjadą do Polski. Koniec dyskusji na ten temat. Teraz tylko jeszcze wysłać brygadę desantową po wrak do Smoleńska.

  • Wiktor

    No tak MSZ nie posłuchał rad Progressu. Moim zdaniem nie jest to trafna decyzja, ale cóż, trzeba jakoś z tym żyć…

Dodaj Komentarz

scroll to top
stat4u

site keywords: opinie chicago, wydarzenia chicago, fakty chicago, wiadomosci chicago, polonia chicago